CZ SK HU

Ghost 2018 klade důraz na elektrokola

Jestliže německá značka Ghost znatelně posílila segment celeoodpružených modelů či pevných trailbiků pro rok 2017, pak kolekce 2018 klade i přes širokou škálu všech modelů důraz především na oblast elektrokol.

 

To nejdůležitější se tedy odehrává v segmentu elektrokol, jenž doslova nakynul, co do počtu modelů a variací. Snad každá kategorie standardních kol má svůj elektrifikovaný protějšek. Ghost přitom nemířil natolik dopředu, aby přišel rovnou s plně integrovanou baterií, ale zvolil semiintegrované provedení.

 

Hardtailům kraluje elektrokolo Ghost Lector s pohonem Shimano StePS a pozor, sedmadvacítkou vzadu a devětadvacítkou vpředu. Tedy lepší postupnost předku a naopak větší trakce a stabilita u zadního kola. Baterie je lehce zakomponovaná do rámu, jenž má, podobně jako u dalších elektrokol značky, výrazně vystouplý profil na sedlové trubce, aby tam bylo možné našroubovat košík na bidon. Přední zdvih je 120 mm a na rozdíl od závodního hardtailu má elektromodel mnohem trailovější geometrii s výrazně položeným úhlem hlavy. Pouze elektroverze modelu X, tedy s pevnou vidlicí má strmější úhel, více závodní geometrii a o něco příznivější hmotnost.

 

Početná řada Kato zahrnuje hardtaily i fully se shodným průměrem kol, tedy 29" nebo 27", menší jmenovaný ovšem jen v pluskové verzi. Rozdílný je zde i zdvih, tedy 130 mm vpředu pro pluska a o centrimetr měné pro děvětadvacítky. Pluskové pláště jsou pak i na sedmadvacítkách s kompletním odpružením, tedy Kato FS. Opět je společným jmenovatelem pohon Shimano StePS, jenž pohání i dámské elektrobiky Lanao, ať u v pevním nebo celoodpružením provedení.

 

Naopak řada Teru vsadila na pohon Bosch, rovněž s baterií semiintegrovanou do spodní trubky a návarkem na košík na sedlové trubce. Na výběr je z pluskových sedmadvacítek nebo standardních devětadvacítek v mnoha variacích. Krosy a trekingy Square pak spoléhají rovněž na pohon Bosch, takže se zdá, že Ghost rozdělil pohon dle zaměření svých modelů. Těm výkonnějším a určeným pro tvrdší terén Shimano, zbytku pak Bosch. V každém případě je nová kolekce opravdu nabitá, a to se možná před začátkem sezóny dočkáme ještě nějakých novinek, které omladí zde nezmíněné stávající modelové řady.

 

Zdroj: Cykloservis

 

klikni pro velký obrázek